از انداختن پوست سیر و پیاز خودداری کنید: 5 دلیل باورنکردنی برای این کار!

آن ها ممکن است اولین چیزی باشند که ما در زمان آماده سازی شام در سطل آشغال می اندازیم، اما معلوم شده است که پوست سیر و پیاز در واقع استعدادهای فوق العاده ای به غیر از چسبیدن به انگشتان ما دارد.

خواص پوست سیر و پیاز

در این مقاله با 5 مورد از خواص سیر و پیاز آشنا میشویم:

فواید پوست پیاز و سیر
1- مواد مغذی را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند
شاید عجیب به نظر برسد، اما در واقع می توانید پوست پیاز و سیر خود را بخورید. و در حالی که آن پوست کاغذی ممکن است اولین چیزی نباشد که شما می خواهید به آن مراجعه کنید وقتی زمان یک میان وعده نیمه شب فرا می رسد، در واقع می تواند در دستور پخت شما گنجانده شود. پوست سیر و پیاز را اضافه کنید تا طعم و مزه بیشتری پیدا کند، آسیاب کنید و آن ها را با هم مخلوط کنید. با این حال اگر بخواهید آن ها را در آشپزی خود بگنجانید، می توانید مطمئن باشید که ویتامین های A، C، E و همچنین آنتی اکسیدان های بیشتری دریافت می کنید. پوست همچنین منبع غنی فلاوونوئیدها از جمله کوئرستین، یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب است.
2- می توانند گرفتگی عضلات را تسکین دهند

پیاز – به خصوص پوست پیاز – سرشار از خواص ضدالتهابی است. با قرار دادن پوست پیاز در آب داغ به مدت چند دقیقه برای درست کردن چای، می توانید به کاهش گرفتگی عضلانی و تنش در کل بدن خود کمک کنید. قبل از خواب از آرامش کامل بدن لذت ببرید.
3- آن ها برای باغ عالی هستند
 تمام آن مواد مغذی در پوست پیاز و سیر فقط برای بدن شما خوب نیستند. آن ها برای باغ شما هم عالی هستند. به جای انداختن این پوست ها در زباله ها، آن ها را کمپوست کنید واز آن به عنوان کود برای درختان و گیاهان باغ استفاده کنید.

4- تسکین خارش پوست
پوست سیر و پیاز علاوه بر تمام فواید سلامتی دیگر، حاوی خواص ضد قارچی است که به کاهش بیماری های خارش پوست از جمله گزش حشرات و پای ورزش کار کمک می کند. تنها کافی است آب آغشته به پیاز یا سیر را برای تسکین فوری به ناحیه آسیب دیده بمالید.

5- رنگ آمیزی
آیا می دانستید که می توان از پوست پیاز و سیر برای رنگرزی استفاده کرد؟ با جوشاندن پوست در آب می توانید محلولی درست کنید که رنگ قهوه ای طلایی زیبایی به اغلب پارچه ها از جمله پشم، کتان و ابریشم بدهد. حتی به از بین بردن موهای خاکستری کمک می کند و به آن ها درخشش و بافت طبیعی می دهد.

منو آنلاین رستوران

از دیگر خواص:

از پوست پیاز و سیر می توان برای افزودن مواد غذایی اضافی به سوپ ها، خورش ها یا هنگام تهیه آبگوشت یا استوک استخوان استفاده کرد. آن ها می توانند ویتامین A، K، C، E و آنتی اکسیدان های متعدد را به غذاهای شما اضافه کنند.

پوست پیاز و سیر یک راه عالی برای اضافه کردن مواد مغذی به کمپوست گیاه بدون صرف هیچ هزینه ای است. بنابراین پوست ها را دور نریزید و از آن ها برای تولید کود غنی از پتاسیم ارگانیک برای تمام گیاهانی که در داخل خانه یا خارج از خانه رشد می کنند، استفاده کنید. استفاده از آن ها مقاومت، رشد و بهره وری آن ها را افزایش خواهد داد. این کود پوستی همچنین غنی از کلسیم، آهن، منیزیم و مس خواهد بود.

اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، حتما چای پوست پیاز را امتحان کنید. فقط آب جوش را روی چند پوست پیاز بریزید، روی آن ها را با یک در بپوشانید و بگذارید به مدت پانزده تا بیست دقیقه خیس شوند. بعد از آن چای را فشار دهید و بنوشید.

 

منوی خودتو بساز

کافیه که فرم ثبت نام رو پر کنید کارشناسان ما د ر اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.