11 توصیه که هر مدیر رستورانی باید بداند-کینگ منو

چه مدیر یک رستوران جدید باشید و چه نباشید، اجرای عملیات رستوران می تواند دلهره آور باشد. وظایف شما اغلب شامل همه چیز از استخدام و مدیریت کارکنان، رسیدگی به توسعه بازاریابی، اجرای عملیات، جمع آوری موجودی و اعداد مالی، برآورده کردن انتظارات مشتری و غیره است! از اولویت بندی گرفته تا محول کردن کارها، مدیران رستوران ها باید از مهارت های مختلفی برای موفقیت استفاده کنند. خوشبختانه، ما اینجاییم تا کمک کنیم!

یازده توصیه به مدیر رستوران ها

ما چندین نکته در مورد مدیریت رستوران داریم که به شما کمک می کند با اطمینان خاطر قدم های بعدی برای ساخت کسب وکار رستوران خود را بردارید.

۱- اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما احساس ارزشمندی می کنند
بر کسی پوشیده نیست که گردش مالی کارمندان به خصوص در حال حاضر برای بسیاری از رستوران ها مشکل ساز شده است. در واقع، میانگین گردش مالی کارمندان رستوران ها همچنان بالای ۶.۹ درصد است. آموزش اعضای جدید تیم نه تنها به طور کلی پرهزینه تر از حفظ اعضای قبلی است، بلکه می تواند ساعت ها از روز شما را به انجام مصاحبه، پی گیری و آموزش کارمندان جدید مشغول کند. بنابراین، چه راه هایی وجود دارد که بتوانید کارمندان خود را برای ماندن خوشحال و با انگیزه نگه دارید؟

اگر در حال حاضر چنین برنامه ای ندارید، به فکر راه اندازی برنامه “کارمند ماه” باشید. مطمئن شوید که کارمند برنده یک چک پاداش، کارت هدیه یا چیزی ارزشمند دریافت می کند تا موفقیت خود را نشان دهد و به دیگران انگیزه دهد که از او پیروی کنند. همچنین می توانید مدیریت کتاب باز را تمرین کنید تا وفاداری بیشتری در میان کارکنان خود پرورش دهید. این زمانی است که یک شرکت در مورد اطلاعات مالی، سودآوری، تقسیم سود و کلاس های آموزشی شرکت برای کارمندان شفاف است. همچنین می تواند به کارکنان شما اجازه دهد که به عنوان یک مدیر احساس ارزشمندی بیشتری از شما داشته باشند.

به خصوص در فصل های شلوغ، پیشنهاد یک وعده غذای رایگان برای کارمندانی که در دو شیفت کار می کنند، یا دادن کارت هدیه به همه در طول تعطیلات به عنوان انگیزه ای برای یک کار خوب، هیچ گاه آزاردهنده نیست. همچنین می توانید برای کسانی که برای مدت زمان مشخصی مانند سه ماه، شش ماه، یک سال و غیره نزد شما می مانند، مشوق هایی تعیین کنید. این می تواند پولی باشد، یا چیزی مانند قرار گرفتن به عنوان اولویت اول در برنامه ریزی کارکنان.

۲- منوی خود را به صورت فصلی تغییر دهید
البته، داشتن ظروف امضا راه خوبی برای بازگرداندن مشتریان است – اما همه چیز را با منوی شما عوض می کند. حتی به روز کردن غذا و آبگوشت برای هر فصل به آشپزخانه شما کمک می کند تا همه چیز را تازه نگه دارد. به علاوه، کار با مزارع محلی و تامین کنندگانی که بسته به فصل، میوه ها، سبزیجات و گیاهان مختلف می کارند را آسان تر می کند.

در طول تابستان، هلو و زوچینی افزودنی های خوبی به سالاد یا اشتهاآور هستند. در طول زمستان، کلم بروکلی و هویج می توانند یک غذای خانگی یا کناری باشند. استفاده از مواد اولیه فصلی و محلی نه تنها منوی رستوران (یا آشپزخانه)شما را از احساس کهنه بودن دور می کند، بلکه احتمالا می توانید در هزینه های حمل و نقلی که معمولا برای تهیه این اقلام پرداخت می کنید، صرفه جویی کنید.

منو آنلاین رستوران

۳. به بازاریابی فکر کنید
اغلب، بخشی از مدیریت یک رستوران نیز به معنای کمک به هدایت مشتریان جدید از در منزل شما است. یکی از موثرترین راه ها برای انجام این کار داشتن یک استراتژی بازاریابی رستورانی قوی است. به طور خاص، رسانه های اجتماعی در مورد بازاریابی رستورانی ایده آل هستند. این روش یا رایگان است یا بسیار ارزان تر از روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی است. ناگفته نماند که حفظ یک حضور اجتماعی خوب نسبتا آسان است.

همچنین عاقلانه است که حضور خوبی در شبکه های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و تیک تاک داشته باشید. فرکانس ایده آل پست ها در هر پلتفرم متفاوت است، اما حداقل هفته ای یک بار جای خوبی برای شروع است.

زمانی که پست های معمولی را دریافت کردید، فراموش نکنید با مشتریانی که پست های شما را در این کانال ها ارسال می کنند، نظر می دهند و لایک می کنند، تعامل داشته باشید. این یک راه دیگر برای انتقال حس برند شما، ایجاد حس خاص در طرفداران، و نشان دادن اصالت شما است. اگر بودجه کافی دارید، می توانید از تبلیغات شبکه های اجتماعی پولی نیز برای گسترش آگاهی از برند در مورد رستوران خود و هدف قرار دادن مخاطبان خاص استفاده کنید. ردیابی تبلیغات رسانه های اجتماعی نیز آسان تر است – که قطعا یک برد – برد است.

۴. به کارمندان آموزش دهید که انتظار غیر منتظره داشته باشند
“همیشه حق با مشتری است” عبارتی کلاسیک است که معمولا در کسب وکار رستوران ها به کار می رود. اما بسته به رفتار مشتری، قطعا گفتن آن آسان تر از انجام آن است. مهمانان شما درآمدی را فراهم می کنند که موسسه شما به آن نیاز دارد، بنابراین مهم است که هر کاری که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که آن ها تجربه مثبتی دارند.

مطمئن شوید که وقتی کسی در مورد تغییرات منو برای محدودیت های غذایی سوال می کند، همه کارکنان شما می دانند که چگونه پاسخ دهند. آن ها همچنین باید بدانند که در پاسخ به مشتریان عصبانی چه کنند. مدیران رستوران ها باید از پس همه این کارها برآیند، بنابراین هرچه تیم خود را برای سناریوهای مختلف آماده کنید، بهتر است.

منو آنلاین رستوران

 

۵. پیشنهاد میزبانی رویدادها
به عنوان یک مدیر رستوران، شما تحت تاثیر میزان درآمد رستوران خود قرار می گیرید. به دنبال راه های خلاقانه برای افزایش فالوور خود هستید؟ اگر یک فضای غذاخوری خصوصی یا نیمه خصوصی دارید که می تواند گروه های هشت نفره یا بیشتر را در خود جای دهد، باید به فکر رزرو آن فضاها برای رویدادها باشید. اگر برای رسیدن به اهداف فروش تلاش می کنید، رویدادها می توانند به سرعت تقویم شما را پر کنند. به منظور ایجاد تعادل بین رویدادها و مشتریان عادی در یک زمان، همیشه می توانید تنها با میزبانی رویدادها در زمان هایی که به طور معمول تعطیل هستید یا روز به روز کندتر است، شروع کنید.

اگر تازه شروع به کار کرده اید و می خواهید از طریق معاملات مقدماتی علاقه اولیه خود را جلب کنید:

به مشتریانی که می خواهند یک شب فضای شما را اجاره کنند تخفیف بدهید
۱۰ درصد به کسی که در سه ماه اول راه اندازی برنامه رویداده ای جدید شما یک مهمانی را رزرو می کند، هدیه دهید.
یک کارت هدیه یا یک بطری شامپاین خوب برای یک کتاب مرجع در عرض سه ماه بفرستید.
برای اطمینان از اینکه مشتریان شما از یک برنامه موجود مطلع هستند، می توانید تنها یک صفحه در وب سایت خود با آخرین اطلاعات رویداد و عکس های رویداده ای قبلی که در فضای شما برگزار شده اند (البته با اجازه مشتریان)اضافه کنید. این صفحه همچنین یک مکان عالی برای برجسته کردن این است که فضای شما برای انواع مختلف رویداد، مانند شام های تمرینی، مهمانی های تولد، و رویداده ای شرکتی ایده آل است. شما حتی می توانید یک رویداد کوچک با طراحی خوب را به عنوان مجری بررسی کنید تا شرکت کنندگان را به میزبانی رویدادها در فضای شما تشویق کنید.

۶. ردیابی فروش و موجودی را آسان تر کنید
خرد کردن شماره اغلب بخشی از زندگی کاری روزانه یک مدیر رستوران است. علاوه بر پی گیری فروش از طریق رزرو غذا و رویدادها، باید موجودی غذا و بار، تعداد مشتریان، هزینه های حقوق و دست مزد و غیره را نیز پی گیری کنید. یکی از راه هایی که به شما کمک می کند این کار را به صورت سازمان یافته انجام دهید، سیستم نقطه فروش (POS)است. بسته به نوع سیستمی که انتخاب می کنید، می توانید منوها را تغییر دهید، به گزارش های به روز دسترسی داشته باشید، سفارش آنلاین را مدیریت کنید و رونده ای فروش آینده و موارد دیگر را در یک جا پیش بینی کنید. علاوه بر این، اگر در حال مدیریت رستوران یا رویداده ای خصوصی هستید، تریپلت یک راه حل ساده برای مدیریت لیدها، تجزیه و تحلیل روندها و ساخت فروش رویداد ارائه می دهد. این سیستم های مبتنی بر فضای ابری هستند، به این معنی که شما می توانید به جای متصل شدن به دسکتاپ خود، روی آن ها کار کنید. پیشرفت در فن آوری به این معنی است که شما می توانید این فرآیند را خودکار کنید که باعث صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت بوت می شود.

۷. تبلیغات سرگرم کننده را امتحان کنید
اگر در شرایطی هستید که امکان میزبانی از ساعت های خوش را دارید، این می تواند فرصت مناسبی برای رستوران شما باشد تا فروش بیشتری داشته باشد. ساعت های شاد که معمولا در روزه ای هفته بین ۴ تا ۷ بعد از ظهر قرار می گیرند، برای افرادی که از محل کار خارج می شوند و به دنبال ملاقات با همکاران یا دوستان خود برای یک نوشیدنی سریع قبل از رفتن به خانه هستند، ایده آل هستند. با چند نوشیدنی و اشتهاآور ساده که تخفیف خورده اند تا مشتریان را به خود جذب کنند، مانند ناچوهای نیمه آماده یا مارگاریتاهای ۵ دلاری آشنا شوید. حتی می توانید تا جایی پیش بروید که منوهای ساعت کاملا شاد ایجاد شوند.

همچنین می توانید با اپلیکیشن های کوپن رستوران کار کنید تا به افزایش آگاهی بیشتر برای برند خود کمک کنید.

۸. به بررسی های آنلاین توجه کنید
به عنوان یک مدیر رستوران، شهرت شرکت شما باید چیزی باشد که آن را زیر نظر داشته باشید. آیا می دانستید که تبلیغات دهان به دهان و بررسی وب سایت ها بزرگ ترین عواملی هستند که به مردم در انتخاب یک رستوران کمک می کنند؟ دانستن این که چگونه نظرات مثبت را دریافت کنید و در عین حال تاثیر خوبی روی مشتریان خود بگذارید، می تواند تاثیر زیادی روی حضور آنلاین شما داشته باشد.

مطمئن شوید که صفحات Google My Business، Yelp، TripAdvisor و Facebook شما همگی به روز هستند، سپس آنچه مشتریانتان در مورد شما می گویند را مطالعه کنید. کلمات دهانی می توانند هم مثبت باشند و هم منفی، بنابراین ماندن در صدر آن و چک کردن بررسی ها به صورت روزانه (و پاسخ دادن در زمان مناسب)به شما کمک خواهد کرد تا درک خوبی از برند خود داشته باشید.

۹. در جایی که می توانید پول ذخیره کنید
نظارت بر جریان نقدینگی بخش بزرگی از کار یک مدیر رستوران است. و یک راه برای اینکه به طور ملموس نشان دهید که کار خود را به خوبی انجام می دهید این است که راه های خلاقانه ای برای کمک به رستوران خود پیدا کنید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید. برای مثال می توانید ایجاد و حفظ بودجه برای موجودی، کارکنان، و منابع ارزیابی منوها و تلاش برای کاهش هزینه و بهبود سودآوری
کارکنان را به درستی آموزش دهید و مطمئن شوید که کارکنان را برای صرفه جویی در هزینه ها نیز آموزش دهید.
به منوی خود به عنوان منطقه ای از رستوران نگاه کنید که می تواند به شما در کاهش هزینه ها کمک کند. آیا مواردی وجود دارند که فروش خوبی نداشته باشند؟ آن ها را بردارید و پیشنهادها خود را تجدید کنید.

۱۰. مربی پیدا کنید
مدیریت یک رستوران به تنهایی کار ساده ای نیست. یکی از بهترین نکاتی که شنیده ایم، هم کاری با کسی است که به عنوان مدیر کل تجربه دارد و می تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند. از رسیدگی به مشتریان ناراحت گرفته تا ساده ترین راه ها برای آموزش کارکنان و اطمینان از شاد ماندن آن ها، آن ها ترفندهایی در آستین دارند که می توانند به شما منتقل کنند. اگر نمی توانید به کسی فکر کنید که می توانید به طور منظم با او ملاقات کنید تا طناب ها را به شما آموزش دهد، اینترنت دومین شرط شما است. استفاده از گروه ها یا انجمن های فیسبوک برای درخواست مشاوره از افراد در صنعت رستوران مطمئنا به شما کمک می کند تا مدیر رستوران بهتری شوید.

منو آنلاین رستوران

 

بسیاری از کارشناسان به اهمیت تقویت ارتباط با اعضای تیم و اطمینان از ارزش آن ها از روز اول اشاره می کنند. و در حالی که هیچ محیط کار کارآمدی همه سرگرم کننده و بازی نیست، اگر هر کارمندی از شیفت کاری خود می ترسد، چیزی بسیار اشتباه است. بررسی های اتفاقی انجام دهید، پذیرای انتقادات متفکرانه باشید و واقعا به آنچه تیم شما در مورد تجربه کاری خود می گوید، گوش دهید.

هیچ مدیر رستورانی بی نقص نیست و هیچ راهی وجود ندارد که برای تمام چالش های غیرمنتظره ای که ممکن است در رستوران شما رخ دهد، آماده باشید. اما استراتژی ها و ویژگی های خاصی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید که به شما کمک می کنند مطمئن شوید کارتان را به بهترین شکل ممکن و به نفع کارکنان و در کل شرکت انجام می دهید.

خب حالا که می دانید چگونه یک مدیر رستوران عالی باشید، ببینید تیم ما چگونه می تواند به شما در مدیریت برنامه هایتان به شما کمک کند.

منوی خودتو بساز

کافیه که فرم ثبت نام رو پر کنید کارشناسان ما د ر اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.