چرا اتوماسیون در صنعت رستوران ها اهمیت دارد؟
تکنولوژی چگونه صنعت رستوران را تغییر داده است؟
Drive thru اولین نوآوری بزرگ در صنعت رستوران بود. از زمانی که همهگیری پدیدار شد، به طور ناگهانی، سفارش دیجیتال تا 40 درصد از فروش برخی از مشاغل را به خود اختصاص داد. درایو thru به دوران طلایی محبوبیت خود بازگشت و مصرفکنندگان نیز از طریق کانالها و تجربیات دیجیتال بدون تماس با رستوران و فست فود مورد علاقه خود در تعامل بودند. بسیاری از روندهایی که در طول سه سال گذشته ظهور کردند (مانند کدهای QR، برنامه های تحویل شخص ثالث، و روش های پرداخت بدون لمس) همچنان جزء اصلی هستند. سایرین، مانند فناوری رباتیک و بازارهای برندهای مجازی، بدون تحول دیجیتال شتابان پس از همه گیری صنعت رستوران، هرگز امکان پذیر نبودند.
10 روند اتوماسیون رستوران که باید در سال 2023 با آنها همراه شوید:
1.نرم افزار مدیریت خودکار موجودی
بیش از 17 درصد از مواد غذایی هر سال در صنعت رستوران هدر می رود، و تأثیر آن برروی حاشیه سود مجموعه های غذایی به اندازه مخطراتش برای محیط زیست ، دردسرساز است. تا سال 2023، ضایعات مواد غذایی سالانه 1.5 تریلیون دلار برای کسب و کارها هزینه خواهد داشت، بنابراین مجموعه های غذایی باید اکنون عملیات خود را ساده کنند تا از آسیب های بزرگ به سود خود جلوگیری کنند.
2. سفارش صوتی
سوپراستارهای صنعت مانند مک دونالد در حال آزمایش فناوری سفارش صوتی برای کاهش هزینه های نیروی کار و کاهش بار کاری کارکنان هستند. این یک روند اصلی برای سال 2023 و بعد از آن است، زیرا بسیاری از مشکلاتی را که مجموعه های غذایی و رستوران ها در حال حاضر با آن مواجه هستند – کمبود کارکنان، اشتباهات در سفارش و خدمات آهسته، تسکین می دهد. با اتوماسیون، ناکارآمدی انسان به گذشته تبدیل شده است. صندوقدارهای انسانی میانگین دقت 84.4 درصدی دارند که با توجه به حواس پرتی، معاشرت و خستگی منطقی است.
5. سفارش سلف سرویس
ما انسان ها دوست داریم کنترل را در دست داشته باشیم، اینطور نیست؟ شاید به همین دلیل است که استفاده از سفارش سلف سرویس تا سال 2026 با نرخ 6.4 درصد رشد خواهد کرد. کیوسک های رستوران سلف سرویس شامل نرم افزار و سخت افزار کاربر پسندی است که مشتری را از طریق سفارش راهنمایی می کند. معمولاً یک صفحه لمسی مستقل یا داخلی است که پایانههای پرداخت، چاپگر رسید و یکپارچهسازی POS را فراهم میکند، بنابراین مجموعه شما میتواند با کمترین مداخله عملی کارکنان، سفارش را پردازش، ردیابی و انجام دهد.
6. POS
افزایش راهحلهای سفارش جایگزین به این معنی است که مشتریان از طریق برنامههای تحویل شخص ثالث، کیوسکهای خود سرویس، برنامههای تلفن همراه، وبسایتها، پیشخوانهای سنتی در فروشگاه و موارد دیگر سفارش میدهند. یک راهحل نرمافزار POS خودکار، هر سفارش و تراکنش را در یک مکان برای قابلیتهای گزارش ادغام میکند، بنابراین میتوانید عملیات خود را در یک مکان بهینه کنید.
7. پرداخت بدون تماس
بخش مهمی از تحول دیجیتال صنعت مجموعه های غذایی، اتخاذ گزینه های پرداخت بدون تماس است. تقریباً 20 درصد از تمام تراکنشهای کارت اعتباری و نقدی ایالات متحده بدون تماس است و به عنوان روشی سریعتر و بهداشتیتر برای پرداخت سودمند است.
پایانه پرداخت بدون تماس به طور خودکار اطلاعات سفارش و تراکنش را در POS آپلود می کند و به آشپزخانه اطلاع می دهد که دسته جدیدی از سیب زمینی سرخ شده برای آماده کردن وجود دارد.
8. بازارهای برند مجازی
یک برند مجازی رستورانی است که فقط تحویل کالا می دهد و فاقد ویترین فروشگاه، منطقه غذاخوری یا دسترسی عمومی است. در عوض، مشتریان از طریق یک برنامه یا وب سایت شخص ثالث، مانند یک بازار مارک مجازی، سفارش می دهند.فروشندگان صنایع غذایی می توانند از این فناوری برای دستیابی به مشتریان بیشتر و افزایش فروش، منهای هزینه های بالای رستوران راه اندازی، استفاده کنند. درست است؛ شما می توانید یک برند مجازی از آشپزخانه موجود خود راه اندازی کنید.
9. کدهای QR
رستورانها میتوانند یک کد QR را اسکن کنند تا سریع و آسان به منوها، برنامهها، برنامههای وفاداری و موارد دیگر دسترسی پیدا کنند.آنها خدمات بدون لمس را تسهیل می کنند و به حفظ مشتریان کمک می کنند – برای مثال. میتوانید یک کد QR که به پیشنهاد تبلیغاتی پیوند میخورد روی رسیدها قرار دهید تا مشتریان را وسوسه کنید. سایر موارد استفاده نوآورانه عبارتند از بازاریابی (به عنوان مثال، پیوند دادن به صفحات رسانه های اجتماعی شما)، نظرسنجی بازخورد، و پرداخت. قابلیت های کدهای QR بی پایان هستند.
10. باشگاه مشتریان وفادار
میتوانید از فناوری اتوماسیون برای ارتباط با مشتریان خود در طیف وسیعی از کانالهای دیجیتال، از جمله برنامههای وفاداری اختصاصی، استفاده کنید.میتوانید بهطور خودکار مشتریان را شناسایی کنید و به آنها تخفیفهای انحصاری ارائه دهید یا امتیازات وفاداریشان را در حالی که منتظر هستند، بهروزرسانی کنید.